tanggapan pertama kita semua.

orang sekarang nih suka sangat menilai orang lain dengan menggunakan mata kasar.lain kali gunalah kepala lutut.guna siku adik kau pun boleeeehhh.semua orang tak sama.aku ulang TAK SAMA! jangan jadi bangang.

mengikut persepsi aku' first impression' itu tak seharusnya diamalkan selalu.hanya orang orang yang gelabah hanjing saja yang amalkan benda ni tiap tiap masa.ape itu first impression? ada apa dengan first impression?

dalam bahasa melayu first impression maksudnya lebih kurang pandangan pertama atau tanggapan pertama.pelik pula bila sebut dalam bahasa melayu --'' jadi, apa ada dengan "tanggapan pertama"?

situasi satu.

siti zhulian sedang berjalan pulang ke rumah dari rumah abang lemau,kekasih awal dan akhir. dalam perjalanan pulang siti terpeleot di tengah jalan ATOI! EEE BUDUHLAA BATU NIH EE SEPAKK KANG ! EEEE! siti berjalan lagi.tiba tiba ade seorang mamat hensem muka ala ala M.Daud Kilau pandang tepat ke arah bontot siti.

dalam hati siti EEE DASAR GATAL PUNYA LAKI MATA TUH KARANG AKU SUMBAT DENGAN GARFU NI HAA.GATAL! GATALLLLL!

first impression siti dekat abang hot itu is G A T A L kemain.

siti zhulian tak boleh fikir macam tuh.sebab dia tak perasan kat bontot dia ada chewing gum fresh fresh dari mulut bertempek baik punyaa pappp! dekat bontot -_- lain kali alert la plis.
abang tu dah ada mata.benda yang pelik dan menggelikan hati macam tu takkan la tak TERpandang en? kalau aku memang dah gelak guling guling satu kampung wooo wakakaka :D

situasi dua.

awek 1 dalam tren.otw nak balik rumah dari tesco.dalam tren sesak fuh fuh padat fuff! penuh dengan mat rempit dan penjenayah.tetiba awek 2 ni datang memandangkan sebelah awek 1 tetiba kosong.rejeki rejeki!

tiba tiba barang barang yang awek 1 beli kat tesco tadi terjatuh atas lantai -_- segala senduk periuk dan rempah ratus adabi jatuh sekali T_T maka awek 1 merungut HAA JATUHLA LAGI JATUH SEMUAA SHIT AHH MACAM HAMPEH JEEE HARI NIHH ARGHHHH!*dengan agak berbisik

awek 2 nak tolong pon tak jadi sebab awek 2 dah set dalam kepala hotak yang awek 1 ini panas baran orangnya.nak lagi ganas kaki pukul rupanya waaa :0 aku harus berhati hati.
first impression awek 2 dekat awek 1 is panas baran laa setan.

ape? ape? salah siapa sekarang? aku rasa dua dua salah sebab dua dua macam sengal.kalau ye pon kau emosi sebab tak dapat beli udang murah dekat tesco,jangan sampai terbawak bawak sampai dalam trenn.tak manis dipandang lah doh -_- awek 2 tak patut rasa terancam sampai macam tuh.menyakitkan hati saja awek 2 iteeww.


aku rasa dua situasi cukupla kan? sebab kalau nak banyak banyak macam melampau la pulak baik aku tido -____- jadi first impression tak perlu kita amalkan setiap masa.memang la penting aku tahu jangan nak kata aku bangang aku bunuh kau nanti.tapi bagi aku tak fair la bagi orang orang kat luar yang terus dilabel baik or jahat just because tengok muka dia.

nih tak nampak orang muka jerawat penuh je HAA DIA NIH MESTI MALAS BASUH MUKA EYUWW PENGOTOR! *muntah.tapi sebenarnya dia ada resdung T__T

nampak aje segerombolan awek tengah gelak sakan huhu haha kau nak kata diorang gedik.tapi kalau aku pon aku kata gedik.theheeheheheh :D sudahla.mari lah kita sama sama berubah untuk masa depan yang lebih gemilang dan bergemerlapan uuuu.air yang tenang jangan disangka tiada buaya.eh? tak kena eh? okey kena,tapi kena gelak T___T


bak kata kawan lama aku lah,si shakespeare :) ehem.


don't judge the book by it's cover baby :)
don't yaa! :D yeahh.



salam sengal satu malaysia :D