make up.

masa aku kecil aku suka menyelinap bilik mama. macam gaya orang indon seludup beras macam itu lah. tertarik betul aku dengan barang tempek tempek muka siap lipstick merata , aku terus jadi macam huk aloh nak try yang mana?

haha aku cuba lipstik warna merah , merah jambu , merah tak berapa nak jambu semua aku cuba. sampai habis merah merah gigi T_T buruk bebenor gamaknya. nasib baik tak kantoi hehe. make up , bedak semua aku main.

bila dah besar sikit masuk sekolah rendah , dah besar dah comel tak main dah make up ni muka memang dah cute haha perasan gilaaa *lempang* tapi cikgu pula pakaikan aku make up lipstick segala sebab dulu aku masuk kumpulan nasyid jadi kena pakai makeup 4 inci , eh? perlu ke ? T_T aku mangsa keadaan yang menyedihkan.

bila nyanyi rasa macam chewing gum 20 sen ditempek di muka tsk tsk .

sekarang aku sudah besar , anak dara cantik molek dan anggun , boleh lah nak tampar aku pakai kuali ini sesi memuji diri sendiri yang radikal. makin besar makin tak minat aku dengan semua itu. normal tak? keinginan nak cuba negatif .

bila aku masuk kolej , kejutan budaya berdas das aku kena. yang dah cantik pakai apa pun cantik. awak , cantiknya muka awak putih bersih geram saya nak tonyoh tonyoh muka awak hehe. tapi tak semestinya yang cantik akan tetap cantik bila pakai make up weh. seriously , aku dah jumpa ramai .

aku pernah jumpa si gadis make up tebal tayar kereta sampai muka dia jadi biru , pucat , macam baru kena tumbuk lapan kali . tak faham lah tak faham . nak pergi driving test je punn --'' ada juga yang cetek gaya fikirannya .

  • "kau tak pakai makeup ke? mesti gambar kau dalam camera tak cantik sebab tak pakai make up"
  • boleh kau keluar rumah tak pakai make up? eeee! macam mana boleh kau hidup?
  • apaa? kau tak reti pakai make up? jeng jeng jeng. boypreng kau tak tegur ke?

haha orang orang macam ini memang nak kena maki setengah hari dengan aku .
first, kau ingat gambar kau boleh cantik macam nora danish kalau kau pakai make up? kalau boleh bak tunjuk bukti eleh.

second , mana kau dapat rules dilarang keluar rumah tanpa pakai make up ? --'' orang pakai make up nipis kau pakai tebalnya subhanallah . kena toreh pakai sabut kelapa baru hilang.

last , dude lelaki yang suka awek dia pakai make up tebal memang tak lama. power mata kena tambah pakai cermin mata tebal sikit k. kalau boypreng kau tegur , tahniah kau bakal kahwin tak lama lagi.

anda suka make up? bagus jangan pakai tebal tebal tak cantik.
natural beauty kan lagi manis gitew? ihiks ! :)